Ooogså pakker vi litt til

Før jeg sier noe annet: jeg har pokker meg et latterlig antall sko. Her sitter jeg midt i natten og pakker sammen alt jeg skal ha med meg på folkehøgskola, også ender jeg opp med en hel sekk bare til sko. Neida, det er ikke snakk om typen «Hmm, dette ar en fin liten sekk som blir full når jeg slenger oppi en termos, en kvikk-lunch og en appelsin.» Dette er typen man kan bære foreldrene sine over hele Norge i om man vil. I stedet for et par stakkars mennesker, har jeg da valgt å fylle denne sekken med sko. Det er noe med dette som får meg til å føle meg som ei slik dårlig new yorker-dame i amerikanske zitcoms. Ikke helt Carrie Bradshaw, ettersom dama ikke har noe særlig fine sko, men ja. Du ser tegninga.

Annet enn det, føler jeg ikke stort annet enn stress nå. Eller, litt stress, litt sommerfugler og litt frustrasjon over den tidligere nevnte horden av sko. Om noen timer drar jeg nedover mot ingenmannsland, det er litt rart å tenke på. Joda, det er ikke akkurat Manhattan jeg har bodd på de siste årene heller, men nå skal jeg til et sted jeg ikke en gang klarer å plassere på kartet. Med atlas. Og en person som står bak meg og skriker «det er det, for svarte!». Så fjernt føles det. Likevel, det er aller mest spennende. Blir det for skummelt der nede, veit jeg likevel at jeg har et utrolig trivelig rom å krype tilbake til. Fått rom i andre etasje på et helt nybygd internat, og det ser rett og slett bare schmexy ut. Ihvertfall litt.

Men ja. Nå skal jeg pakke. Det tar jo aldri slutt. Aldri. Halp?

Bilde 393

4 responses to “Ooogså pakker vi litt til

  1. Hadetbra pingvinklokke!

  2. Jeg vet en mye finere vekkeklokke.

Legg igjen en kommentar

