Åh, laurdag!

Ååh. Lørdag. Første dagen i helga, ingen skole, bare kos. Den vakre dagen da jeg kan unne meg søvn helt til klokka er halv ti. (Jeg sov til kvart over, da hadde jeg Eli og Kine-Erica på døra. Litt leit å komme inn i jeg-står-opp-da-vekkerklokka-ringer-livet enda.) Men ja. Verden er bare vakker. Når andre folk i Norge sikkert sitter og ser på Tv-Shop og lurer på hva de skal fylle dagen med, er jeg så heldig å ha alt slik bestemt på forhånd. Tsk tsk, hvem trenger å tenke på egenhånd?

Uansett. Dagen i dag har til nå bestemt av å spise sjokolade og marsipan fra skolekjøkkenet, og blanding av fantastisk vakre, og ikke minst alkoholfrie, drinker til i kveld. Tre liter San Fransisco, to med Tom Collins, og så videre og videre inn i evigheten. I tillegg har vi dyppet masse druer, ananas og jordbær i flytende sjokolade, som litt snacks til kvelds. Noen andre har baket et lass med pizzaer til i kveld i tillegg, slik at vi så vidt unngår å sulte. Må vel innrømme at det kanskje ikke er så ille å bo her nede i Moi Eneste spenstige med dette stedet er været. Helt ærlig, det er noe av det merkeligste været jeg har vært borti. Det er som om det sitter en værgud oppi der, drita full, og bare kaster nytt vær ned på oss hvert 20. minutt. Ser du solen og vil hente solbrillene før du går ut, kan du banne på at det regner når du er klar. Løper du for å hente en paraply, kan du vedde ei nyre på at sola skinner og ler av deg der du står i regntøy litt senere. Fine, fine Moi.

Bilde 441b

Bilde 441bc

Bilde 441bcd

2 responses to “Åh, laurdag!

  1. Jeg har ikke TV-shop en gang :(

Legg igjen en kommentar

