Afrika, Afrika

I dag betaler Tommy (globalt perspektiv-læreren)  billettene til Afrika-turen, etter det jeg har skjønt. Så turen er endelig bankers, og vaksinene skal settes i morgen. Ihvertfall første runde av dem. Er noe som trenger påfyll for å dekke 100% mot sjukdommer, så blir en liten runde til med nålestikk innen jeg forlater Europa. Oh joy, jeg som bare forguder å få nåler inn i kroppen. (Litt festlig at jeg synes akupunktur er moro, mens sprøytespisser gjør meg veik som få.) Uansett. Turen kommer nærmere og nærmere.

Første landet vi skal til, er Kenya. Det var egentlig bestemt at vi skulle til en landsby som læreren vår er kjent med, men ettersom vi har fått beskjed om at folk dør som fluer av sult der, blir det til at vi blir innbyggere i en litt nordligere by. De er priviligert med elv i området, slik at de er et lite hakk høyere i levestandard. Virker derimot som om det var et ganske lite hakk. I morgen skal vi også møte Melissa, dama som skal være guiden vår en del av turen der nede. Ellers, guide er vel litt feil ord. Hun skal være med og lære oss litt, ettersom hun akkurat er ferdig med doktorgraden sin.

Turen virker så utrolig spennende, og jeg gleder med noe helt vilt. Det blir uten tvil en spesiell reise, men kanskje vi trenger litt slik noen ganger. Noe annet enn sofakroker og bensinstasjoner, Cubus og cappuccino.

_MG_9459

2 responses to “Afrika, Afrika

  1. God tur til «stikkedama» i Kristiansand

Legg igjen en kommentar

