Mmm, en rosa elefant

Søvnløshet, stemmer i hodet, hallusinasjoner, merkelige drømmer. Alle er mulige bivirkinger av malariamedisinen (Lariam) som jeg skal begynne på i dag, for å teste hvordan jeg reagerer på den. Muligheten for å regagere på medisinen er derimot minimal, men det er kjekt å få snakket ferdig med de rosa elefantene før vi drar til Afrika. De fleste av oss skal inn i en testperiode av medisinen nå, så vi har pratet litt om at det hadde vært på kanten til festlig om noen plutselig kom løpende nakne i korridorene, mens de sang den franske nasjonalsangen eller noe i de baner. Man kan vel drømme.

Alle andre medisiner til Afrika-turen er bankers. Tre vaksiner slik at jeg ikke pådrar meg noen store mengder hepatitt eller merkelige febere, i tillegg til en liten drikkevaksine om noen uker, slik at jeg slipper å drasse rundt på kolera. Det å bli stukket av nål etter nål i går gikk overraskende bra, med tanke på at jeg ser på sprøyter som satan i form av et legemiddel. Det er bare noe fantastisk feil å få sykdommer og helvete sprøytet inn i armen frivillig.

Mens vi var i Kristiansand fikk vi også møte Melissa, som skal være med oss på store deler av Afrika-turen, og som vi skal bo hos en liten periode. Resten av tiden skal vi prøve å leve så afrikansk som mulig, med litt geiteslakting og annet spennende. Jeg siterer læreren min ved middagsbordet på Peppes igår: «Vi må nok lage en del måltider selv. Tar bare med litt mat hjemmefra, kjøper noen geiter også får vi bare ta livet av dem når vi trenger det.» Yesss. Urbane byferier er for sinker. Men gleder meg mer og mer.

Bilde 429

3 responses to “Mmm, en rosa elefant

  1. Fin t-skjorte :D

Legg igjen en kommentar

