Vannski og nachos, yum

Mmmm. Nå er jeg sliten. Ikke lang dag-sliten, men leke-ute-i-vannet-hele-dagen-sliten. Det er så utrolig godt det. I dag har vært aktivitetsdag, og vi som ville fikk dra til Rixen for å leke oss litt med diverse gøyale ting i vannet. (Senteret hadde egentlig stengt i slutten av august, men åpnet igjen kun for oss. Søte!) Planen min var i grunn bare å stå på vannski hele dagen, men ble vel litt fifty-fifty av det og kneeboard. Uansett så var det dritmoro. Er mulig jeg gikk litt rundt og raste sammen i noen svinger av og til, men det gjorde det bare enda bedre. Gøygøygøy å gå trynet. Hele bana var laget slik at vi kunne kjøre rundt og rundt den store sjøen de hadde der, så fremt vi klarte å holde balansen og hadde godt nok tak i lina. På andre forsøk klarte jeg å holde meg gående i alle svingene på runda, men jublet så mye at jeg mistet balansen, stupte fremover i neste sving og svelget noen litersmål med vann. Som sagt, gøygøy.

For øyeblikket sitter jeg på rommet mitt og drikker litt te, og har satt meg selv om mål å komme i seng før klokka er to eller tre, som strengt talt har vært trenden her til nå. Grunnen er at vi skal på en ganske lang fottur i morgen, opp til Kjeragbolten og litt andre fine omgivelser. Jeg er ikke helt vant til å gå turer i mange timer, og ettersom jeg er småsliten etter hele vannski-opplegget, virker det greit å bysselalle i allright tid akkurat i dag. For øyeblikket har jeg kokt opp litt tevann, så bli det vel uansett noen minutter med tekoppen og litt musikk før jeg klarer å komme meg i seng.

Bilde 47111

Bilde 4711111

Bilde 4711

iMG_2520a

Bilde 471111

Ellers i dag så har det vært relativt rolig her på Lundheim. (Jeg sov noen timer midt på dagen, så det kan ha vært vill striptease og dragracing her i de timene. Men ikke hørt noe som kan hinte til det.) Lærerene hadde ansvar for underholdning og kos i dag, og fremførte bl.a. Bukkene Bruse med litt twister i. Som når den franske datalæreren Xavier skulle framføre sine replikker som den minste bukken, i opera-versjon. «Jeg errrr den minste bukke bruuuus!» Er litt moro her i ingenmannsland, må innrømme det.

Alt i alt har lørdagen vært en kjempefin en. Nachos til middag hadde vi også, så til nå tror jeg at jeg kan bli vant til å ha helger uten fest og alt slikt i et år. Det er jo så sjukt trivelig her.

Bilde 471

One response to “Vannski og nachos, yum

  1. Full speed, kallsuper, sliten, moro og god mat gjør deg førnøyd skjønner jeg. God tur til fjells Frida.

Legg igjen en kommentar

