…and all that jazz.

Jaja, gøygøy, som gammel Chicago-fan må man jo bruke en slik overskrift når man har vært på jazzkonsert. Noe jeg ikke overraskende nok har vært på. Det som derimot var overraskende, var hvor utrolig bra det var. Jeg har den siste delen av livet mitt sverget troskap til en musikksjanger ofte dominert av skumle langhåra menn i merkelige svarte antrekk og meir sminkebruk enn any given girl på beste vestkant. Og så, så satt jeg plutselig på jazzkonsert i Flekkefjord. Med en kald Munkholm (er fortsatt sunn og glad folkehøgskoleungdom, da er man tøffest slik), usikre forhåpninger og en grei dose nysgjerrighet satte jeg meg ned og ventet på Mathias Eick og det han hadde å tilby.

Gosh.

Hadde jeg hatt penger, hadde jeg kjøpt albumet. Det å bare lene seg tilbake og høre på musikken jeg fikk servert i dag, var rett og slett utrolig deilig. Overrasket meg selv litt med å like det så godt, men vil horisonten utvides skal jeg ikke nekte den å gjøre det. Musikken anbefales virkelig.

Ellers i dag har verden vært gjennomført god og grei og fin å leve i. Sola har velsignet oss med sitt nærvær her i Moi, og til uka er det danmarkstur på planen. Sett bort i fra konserten i dag, har jeg hatt nok av action ellers også. Jeg og Kine-Erica fant f.eks. en ny snarvei hjem fra butikken, som tok ca tjue minutter lenger tid å gå +  at vi fikk stifte bekjentskap med en gjeng fantastisk nysgjerrige sauer. Har forresten også oppdaget at jeg har et ytterst stort talent i å lage kaniner i keramikk. Man finner virkelig seg selv i valgfag azz. Hurra!

_MG_2797a

_MG_2797aa

_MG_2797aaaa

_MG_2797aaaaaa

_MG_2797aaaaa

_MG_2797

4 responses to “…and all that jazz.

  1. Jeg vil ha en kjeramikk-kanin!

  2. Jazz..? Skal finne ut av musikken OG mannen. Horisonten vidger seg i rasende fart. Ikke langt til jul OG du vet at jeg elsker hjemmelagde gaver… HINT HINT!

    • Tror kanskje jeg ville ventet litt med å komme med slike hint, når man ser på nivået jeg ligger på i keramikk og andre nisjer for øyeblikket. Meeen, det er notert i en liten bok et lite sted.

Legg igjen en kommentar

