Grillings, bålings, kosings

Det var en gang en døgnrytme på rom 209 på Lundheim. Hvor faen den har gjemt seg, er jeg relativt nysgjerrig på. Akkurat nå sitter jeg midt i ei utrolig rotete seng, med macen på fanget og et litt forvirret uttrykk på ansiktet. Hvorfor sover jeg ikke? Er det fordi jeg har konsumert nok Red Bull til å gi en middels stort land energi i et halvår i dag? Er det fordi jeg har sovet på golvet på biblioteket i natt, krøllet sammen på en tynn overmadrass? Eller er det fordi jeg akkurat nå lukket døra etter Kine-Erica og Kjetil som har bodd litt i senga mi i kveld? Jeg tvinner mine tomler og finner ingen svar. Våken er jeg ihvertfall.

Det er vel mer enn jeg kan skryte på meg at jeg var i går. Jentene på globalt perspektiv hadde en liten kosekveld hvor vi skulle se film og sove sammen og alt slikt fint og allright og ja. Filmen gikk unna helt toppers, ettersom vi så Løvenes Konge. Sweet lord of cupcakes, jeg hadde virkelig glemt hvor utrolig bra den filmen er. Selv om jeg visste alt som skjedde, minutt for minutt, replikk for replikk, er den virkelig den beste av Disney-filmene. Hadde noen dukka opp på døra mi for å se den nå, hadde jeg lett sagt ja og vært vitne til at Mufasa igjen driter seg ut og blir drept av Scar. Akkurat så bra er den. Men ja, det var det å være våken jeg pratet litt om nå. Jeg er ikke så flink til det at det gjør noe. For jeg hadde tenkt å holde meg våken og glad og full pakke i går, men plutselig våknet jeg, klokka var rundt fem, og alle snorket og hadde det fint. Jaja, noen ganger klarer man ikke både å se Løvenes Konge og å holde seg våken. Er bare menneske vettu.

I dag var vi forresten oppe i skogen her og grillet, sang og nøt livet. Reint trivelig, må si det. Fikk til og med spise pinnebrød, og det hadde jeg helt glemt hvor godt var. At mel og vann på pinne kan smake så bra er nesten på kanten til magisk. Nesten, ihvertfall. Jeg koste meg, så mye kan jeg si. Det blir neppe så mye grillings og stash nede i Kenya, men nå veit vi da ihvertfall at vi overlever ute i den store og skremmende naturen sammen, vi på globalt. Ikke verst bare det.

_MG_4114

_MG_4114 copy

_MG_4114 copy1

2 responses to “Grillings, bålings, kosings

  1. For et herlig ørkenbilde. Vandrer alene ute i den store sandkassa…
    Du frøken nattravn må se til å få sove litt FØR høstferien tar til . Klem

Legg igjen en kommentar

