Ferie #1: complete!

Yesss. Min aller første ferieuke i folkehøgskoleåret er nå over. Hvorvidt nevnte uke derimot har vært faktisk ferie eller ikke, stiller jeg meg heller noe usikker til men. Jeg har ihvertfall hatt et grådig tett program hver eneste dag, så denne mandagen tilbake på skolen kom mye raskere enn det jeg hadde forventet. Når jeg tenker tilbake på det, kjenner jeg likevel at jeg har fått gjort «my share» med ting og glade aktiviteter.

De første dagene i ferien gikk stort sett med på jobbings på sjukehjemmet, og det var stort sett like trivelig som alltid. Noget stressende til tider, men hey, sånn er jobbings alltid for meg. Resten av uka har i grunn gått med på å kose seg med søte mennesker som Karl Erik, Jorid, Anette, Kine-Erica, Heidi og annet spenstig som har dukket opp på timeplanen.

Så, hvilke aktiviteter har jeg egentlig holdt på med i ferien, annet enn dette famøse «jobbings»-opplegget som har blitt nevnt? Jooo. Tja. Jeg har laget hjemmelaget sushi med Jorid. Herregud med kirsebær på toppen, det er lenge siden jeg har spist noe så godt. Det så muligens ikke like fristende ut, men lukket man øynene og koste seg, var det virkelig verdt arbeidet. Ellers har jeg også møtt Anette en liten tur i Oslo, og vi måtte ha en obligatorisk liten kake-munch-session på Deli de Luca. Godt? Om nom! Samme dagen var jeg ute og valset i Oslo med Kine-Erica og Heidi på kvelden, og det var i bunn og grunn ganske så koselig. Vi startet på et kjempekoselig vors på Majorstuen og jeg er relativt sikker på at det var den delen av Tigerstadet vi sov i også. Gøyale saker.

Mens jeg sitter og skriver her, ser jeg at det begynner å se ut som om jeg nærmer meg det stedet merket med «nok nå, ellers blir det grusomt dølle greier å lese», så jeg skal prøve å rundt det av litt her. Jeg har ihvertfall hatt en veldig kjekk ferie. Masse fine folk, masse fine ting å gjøre. Hadde kanskje vært litt fint med ferie i ferien også, men det får jeg ta etter at jeg kommer hjem fra Afrika. Man kan ikke få alt man vil, sant?

_MG_4661ii

_MG_4661i

_MG_4661

2 responses to “Ferie #1: complete!

  1. Takk for fin ferie :D

Legg igjen en kommentar

