I r alive, titt titt

Og ved ganske godt mot i grunn. Kenya er et fantastisk sted aa vaere. Ingen norske bokstaver paa datamaskinen, men ellers helt fantastisk. Den siste uka har vaert saa full av innhold at det er vanskelig aa ta tak i det noe sted. Kort sagt har det vaert mye. Mye bra, mye spennende, mye nytt.

Ta for eksempel natta vi sov i en manyatta i Ngrunit. Hardeste ingenmannsland, langt vekk fra turistmasaier som bare er fjas og mas, og langt vekk fra alt som heter teknologi, speil og generelt noe som i vaar vestlige kultur kan betegnes som »moderne». Naar kvelden naermet seg fikk vi tildelt en mama hver, og en hytte som vi skulle bo i. Sweet lord of holy kittens, jeg elska det. Vi hadde ei helskrudd hoene som hoppa paa oss da vi skulle sove, og ei geit som hylte konsekvent natta lang. Ville jeg stikke naaler inn i oeyene mine? Yap. Var det noe av det beste jeg kommer til aa oppleve denne turen? Sweetness, ja.

Midt paa natten ble vi vekket av krigerne i landsbyen som var ute og danset i natten, og etter aa ha sett paa en liten stund, kavet vi oss med i dansen selv. Jeg har ikke helt telling paa det selv, men jeg vil vel anslaa at jeg hylte »dette er det beste jeg har vaert med paa i hele Afrika, herreguuuud» ca trehundreogfemti ganger. Pluss minus tusen. Det var bare noe med stemningen. Alt i alt vil jeg bare si at det var fantastisk. Afrika er helt smashing. Det er det.

2 responses to “I r alive, titt titt

  1. Fintfint, kom hjem :)

  2. Hallo frøken Frida

    Så godt å høre at du er i full vigør, og har opplevelser vi andre bare drømmer om. Kanskje… Litt skummelt og mye spennende. Her har vi vært en tur til Charlottenberg så du kan tru vi er langt fra din virkelighet. Gleder oss til å høre mer fra deg og Afrikas vildmarksliv. Pappa og Marcus hilser masse. Masse klemmer fra mamma

Legg igjen en kommentar

