Incoming: juletider

Akkurat nå, slik nøyaktig på denne dagen her, så er det under tre uker til jeg har spist julemiddag, åpnet pakker og sett på Disney på SVT1. Det er visst snart jul. Til og med Lundheim begynner å bli ganske klart for høytiden. Flere av trærne ute har fått julelys, jeg har kjøpt inn sjokoladekalender og i går sang lærerne inn julen med «Det lyser i stille grender» og lunken gløgg. Man blir litt glad av det, man blir det. Vi har forresten dratt i gang med å se på julekalender her også. Reprise på Vazelina Bilopphøggers har litt sjarm, om man går inn for det.

Ellers på skola her så holder vi en del med på å forberede Sri Lanka-turen i Globalt-timene. Forrige time ble vi delt opp i tre parter: tamiler, singhalesere og meglere, og det første vi skal gjøre i morgen er å gyve løs på hverandre med det vi har av forsvar og anklager angående folkegruppenes situasjoner og roller på Sri Lanka. Selv er jeg talsmannen for tamilene i oppgava, og er forberedt på krig så fort frokosten er over i morgen. Ingen ting er som litt politisk diskusjoner når knekkebrødet er oppspist og lettmelka unnagjort. Selv om det er slitsomt å måtte lese så mye som jeg har gjort for å sette meg inn i problemstillingen, er det en ganske allright måte å komme inn i stoffer på, jeg innrømmer det.

Men ja, jeg kunne mast ganske lenge om konflikten på Sri Lanka, og hvor forbanna mye rot det er frem og tilbake der. Det er mye å lære, mye og lese. Men kanskje ikke så mye som er spennende for alle der ute. Derimot vil jeg dele en liten sang som jeg og Kine-Erica har sunget litt på i dag, som er en del av hele julestemningsopplegget om dagen.

Og ja. Jeg skal forresten blogge litt hver dag helt til julaften. Har jeg bestemt meg for nå. Kanskje jeg til og med legger ved litt videoer og sanger og bilder hver dag. For å gjøre det litt mer spennende å lese bloggen. (Har jo nytt utseende på den nå så.) Oooog. Jeg har jo klippet meg også! Alt de slitte Afrika-håret måtte gå, rekker så vidt forbi skuldrene nå. Pew pew!

11 responses to “Incoming: juletider

  1. Jeg anbefaler Amalies jul! ingen over det altså, mer sikker nå enn noensinne

    • Kine-Erica bestile seg det for noen timer siden, så da er det ihvertfall i huset snart. Men jeg er sær jeg vett, sett på slike svenske julekalendere som liten :P

      • du har gått glipp av mye… Amalies jul bare gjær dagen min om dagen altså hehe. superlol serie! og verdens fineste nattasang til slutt

  2. Nattasangen kan jeg. Men jeg husker egentlig ikke noe meir fra serien. Nisser i rare klær og en stølling med blomster. Tror jeg. Hæhæ, jeg er gjennomført dårlig nordmann.

  3. Og du kom deg like hel tilbake til Lundheim? :P

Legg igjen en kommentar

