Brom brom, Blomster Johan.

Ettersom jeg veit det betyr en del for godeste Silje Tangen, dedikerer jeg herved dette innlegget til Blomster-Johan fra Amalies Jul. Jeg og Kine-Erica har akkurat hatt en liten session med gløgg og nevnte julekalender, og jeg prøvde av alle krefter å føle det samme for blomstermannen, som jeg mistenker at Silje gjør. Ser den ikke helt enda, gjør ikke det. Derimot var det småtrivelig å gjenforenes med en julekalender fra de dagene jeg forsatt drømte om å eie en Furbie, tiden hvor Pokémon fortsatt var sentrum i mitt univers. Ihvertfall samme tiår. Jeg sier det samme som jeg har gjort ellers, jeg har nok sett for mye på svensk julekalender.

Noe jeg glemte å nevne i går, var at da Lundheims glade små våknet og etterhvert kom snikende ut av sine respektive rom, ble vi alle møtt av en liten gave som hang på dørhåndtaket. «Hva, hva, hvaaaa?», spør du vel nå, med hjertet i halsen og puls som en jaget kanin. Hirr hirr, det var et kinderegg. Og ikke bare hadde egget en liten leke inni, den som hadde delt ut eggene hadde også skrevet noen små godord om den som fikk egget. Blant annet så var Kine-Erica «en sprudlende energibombe», mens Linda B. hadde «skolens mest talende øyne». Jeg? Joda. «Rebell med hjerte for verden» sto det pent skrevet på min lapp. Høres ut som en film James Dean kunne fått en rolle i.

9 responses to “Brom brom, Blomster Johan.

  1. siljetangen.wordpress.com

    hvor langt har dere kommet a? det begynner å ta av om dagen. «så skal jeg lage middag. så legger du deg under dyna. så skal jeg gi det den fiiineste julegleden jeg har». pluss at det alltid er sånn litt hyggelig skråstrek litt suspekt musikk når han er der..hahaha….jeg dør. i DAG lo jeg godt da! lurer på hva det var hmmhmm

    • æhæææ. herre, jeg trodde det bare var jeg og Kine-Erica som følte at det kom noe småskummelt over stemningen og musikken da han var med barna i drivhuset.

  2. Haha, hadde du ikke furbie? Lulz.

  3. Tilbaketråkk: Kinderegg-løgnen | Livet ved lekeplassen

Legg igjen en kommentar

