Frisk, norsk bygdeungdom i storbyen

I morgen har jeg en kjekk timeplan:

  • Helvetes tidlig tog med Kine-Erica til Oslo.
  • Møte Karl Erik i hovedstaden, fnise, le og andre tøflete ting.
  • Hamstre sushi. Masse sushi. Hotellpersonalet som skal rydde etter oss skal gråte grunnet mengden sushiembalasje.
  • Møte Anette, være enda litt gladere og spise litt.
  • Dra på konsert, ta et par pils. Generelt være kjekk ungdom.
  • Se forbanna bra musikk.
  • Elske livet mitt i typ 5 min eller noe, for å holde motivasjonen oppe.

Jeg kan klare det, jeg kan det. Holder jeg ut og motiverer meg selv gjennom hele dagen, vil jeg med all sannsynlighet komme helskinna ut fra opplevelsen. Det er tøft, jeg veit det godt, men noen må gjennom slike ting også. Sammen kan vi friske ungdommer overleve i storbyen. Jeg sitter og ser litt på bilder av oss nå, og kjenner håpet stige ganske mye.

Ja du. Kidsa sine som har vært ute ei vinternatt før. I say no more.

Derimot kan jeg nevne litt om hva dagen i dag har inneholdt. Vi på foto har som nevnt en eller tjue ganger før, hatt utstilling og huslydkveld. Utstillingen ble ikke verst, underholdningen grei og maten kunne jeg giftet meg med hadde det vært sosialt akseptert. God mat gjør noe med meg, jeg har innsett det. (Jeg tror jeg fridde direkte til minst tre personer i Afrika, grunnet det at de kunne gi meg god mat. Er ikke så mye som skal til noen ganger.) Men ja. Jeg er storfornøyd, jeg.

Hadde du spurt meg om formen tidligere i dag, hadde jeg kanskje hatt andre ord å forklare dagen med. Vi hadde kor i flere timer, og jeg tror nok bare jeg ikke har kjemi med den fantastiske pedagogen som har ansvaret for musikken og tilhørende undervisning på skola. Jeg kunne kjørt knyttneven inn i en murvegg, men innså min egen menneskelighet før jeg dro det så langt. Men man hadde kanskje ikke tatt for hardt i om man hadde beskrevet meg som småamper på dagen i dag. Sært i grunn, hvordan jeg som elsker musikk og alltid går og nynner på noe, har så sinnsykt mye i mot faget kor. Sånn har’e blitt gitt.

Derimot: ikke noe av dette er relevant. Fordi da jeg våkner i mårra, skal jeg til Oooooslo. Tut tut.

7 responses to “Frisk, norsk bygdeungdom i storbyen

  1. For et fint sted dere er på på bildet!
    Hmmmm <3

    • AKKURAT det jeg tenkte og. Pluss, jeg forstår hva dere mener med at dere har vært ute en vinternatt før. Er jo tross alt BlockWatnesofan dere sitter på<3

  2. Jeg ler meg nesten i hjel hver gang jeg ser det bildet. Ekke kødd en gang. RETARDS<3

Legg igjen en kommentar

