Østlandet, heeeftig

Joda, nå bærer det hjem igjen til de dype skoger, de trauste bygder og de ventende foreldre. Sekken er i ferd med å pakkes, klærne mine ligger nyvaskede og sjarmerende skrukkete på golvet, alt er snart i boks. Tempoet er vel ikke allverden å skryte av, men nå og da havner en ny sokk eller t-skjorte nedi sekken. Hastverk er lastverk har jeg hørt.

Når jeg tenker på det, blir det i grunn både godt og trist å komme litt hjem. Litt godt, fordi jeg kjenner jeg er ganske sliten i hodet og trenger å late batterier, litt trist fordi det rett og slett er trivelig her på skola. Rart å tenke på at nå sitter jeg på rommet mitt her borte i ingenmannsland i Rogaland, mens jeg om et døgn gjør meg klar til å gå på jobb. En kjapp flytur så har jeg visst kryssa landet. Spenstig.

Jeg sitter da ihvertfall her på golvet og pakker. Med den siste innkjøpte julebrusen åpen, en latterlig fin sang på høytaleren, og lukta av klementinskall i rommet. Joda. Blir kjekt med jul. (Og en måned etter  jul, er det Sri Lanka. Relativt kjekt det óg.)

Legg igjen en kommentar

