Hemmat tell jul

Joa, så var jeg hjemme igjen. Hemmat atte tell jul. Etter en litt småstressa og godt forsinka flytur, kunne jeg i går se en vinter hvor snø dominerte mer enn regnskurer, en del av Norge hvor ribbe og ikke pinnekjøtt er fast julemiddag. Litt godt. Flyturen var som sagt godt forsinket, ettersom resten av Europa tydeligvis var nedsnødd og hjelpeløst. Sinte folk kom for seint til julemiddager og annet intenst spennende, flypersonalet smilte tappert så fremt det var mulig. Kapteinen mente derimot ikke at det var nok å vise litt tenner for å holde humøret oppe. Å nei. Nei nei nei. Se for deg at du setter deg på flyet, litt sliten, litt stressa, og har nok med å ikke få skyllebøtter av hissige familiefedre som skal hjem eller hylende barn som ikke har bedre å gjøre enn å hyle. Så kommer  kapteinens vanlige nå-skal-vi-på-tur-sett-deg-ned-og-smil-for-faen-tale. Fra verdens mest positive mann.

-MmmmjaaaHEIHEIHEI! God jul alle sammen! Beklager forsinkelsen, vi håper dere fortsatt har humøret oppe. La oss alle bare tenke på at det snart er jul og at det i tillegg er helg! Dette blir en fantastisk tur og jeg skal gjøre alt jeg kan for å få dere fort hjem til nydelige Gaaaardermoen! Vi drar om få minutter, og jeg vil bare ønske deg og dine en nyyydelig tur hjem nå til julen! Goood jul.

Vi satt der i setene våre. Stille. Så litt på hverandre. Noen klappet, lo litt. Andre leitet litt etter mulige reaksjoner. Så fløy vi, og landet omsider på Gardermoen.

-Mmmmjaheiheihei og velkommen til Gardermoen! Håper dere hadde en fantastisk tur, og at dere er klare for en gooood jul! Personalet vil nå komme rundt og hente ting dere vil bli kvitt, la det være aviser, krus, akevittflasker, små barn eller svigermødre. Heheee. Håper dere får en kjempehelg i Oslo og Gardermoen, og at vi ses igjen! Gooood jul.

Ikke mannen som gikk inn for å spre dårlig stemning ihvertfall, det skal han ha. Ble litt satt ut, men sånn er’e bare. Tok forresten litt bilder på veien fra Moi til Sola, fordi jeg alltid synes det er så fint å kjøre fra Moi. Altså, jeg fryder meg ikke over å forlate stedet, det ser bare veldig fint ut når man gjør det.

One response to “Hemmat tell jul

  1. Hahaha, genial kaptein!

Legg igjen en kommentar

