Musse Pigg, julmust och förjävligt bra presenter

Jeg blir litt ekstra svensk på julaften tror jeg. Bittelitt. Det er ikke skikkelig julaften før Disney på svenske SVT1 er på tv’en klokka tre og svensk julmust i glasset. Min spenstige og multikulturelle familie har til og med en miks av norske og svenske flagg på grantreet i eine hjørnet av stua, mye til min yngre brors misnøye.

Hvordan har kvelden så vært? Kjempefin. Takket være min ganske allrighte kjæreste, skal jeg på Metallica seinere i år. Ikke verst, ikke verst. Stort sett alle gaver jeg pakket opp traff midt i blinken, og jeg gleder meg til å sitte som en liten unge og bare se på det i morgen. Passende nok hadde vi tv’en på i bakgrunnen under utdelingen av pakker i kveld, og plutselig dukket en reklame fra typ Redd Barna, UNICEF e.l. med sultende gatebarn i Afrika. Der satt jeg og pakket opp en ny iPod, med blikkene fra utsultede småkids festet på meg. Passende. Ytterst passende.

4 responses to “Musse Pigg, julmust och förjävligt bra presenter

  1. Metallica? :D

  2. Det er under slike tilfeller at man skrur av TV’n mens julegaveåpning pågår, og heller har Nat King Cole, Bing Crosby og Jussi Björling i CD-spilleren. ^^

    God jol! 8D

  3. enig med Kjetil der altså^^

Legg igjen en kommentar

