Je preker da gærbredt, je. Ja?

Shalom, shalom. For øyeblikket er det ikke stort å skrive ned her, men ettersom jeg har litt småklein samvittighet etter å ha latt bloggen ligge og dø i hele jula, har jeg fått for meg at jeg får kludre ned noen småfraser. Litt slikk av rein høflighet. Hmja. Har forresten fått høre at folk flest på skola ikke tror jeg har dialekt, og det bekymret meg en smule igår. Faen, je har dialekt tell tusen je, fælk får jo bære itte me sæ hær je sæier da je preker. Og det er jo småkjipt. Så jeg snakker plain bokmål og er fornøyd med å bli forstått på den måten. Derimot fikk jeg litt nok i går. Jeg måtte vise at jeg kom fra en del av Norge med dialekt, en del av Norge med særegent talespråk og egne fine ord. Hvem dro jeg frem? Hvem ble mitt prakteksempel?

Wilhem Tyyyskebeeeerget! Muligens den beste mannen som noen gang har gått på norsk jord.

10 responses to “Je preker da gærbredt, je. Ja?

  1. Du går på folkehøyskole og har lite å gjøre. Gjør særemnet mitt?

  2. Så vart je liggan i vattn da!

  3. så søte bilder! en gang skal jeg printe ut dette og ha det på veggen min, sammen med de hundretusenmillioner bildene jeg allerede har bestilt

    • Heftig, da kan jeg skryte på meg status som Solborg-kjendis ^^

      • ja, du er jo bittelitt kjent allerede, har jo fortalt folk om frida som ligner på kamilla:p

        • Og nå får jeg ikke møte Frida Kamilla en gang. Søxxx.
          Om du vil, kan begge dere få bo på rommet mitt da dere er her forresten. Har jo to senger. Kom på at det kunne vært bedre enn gjesteromma her.

Legg igjen en kommentar

