The littlest things that take me there

Noen ganger gjør man ting som går i mot alt man står for, gruser alle prinsipper man noen gang har satt seg. Man gjør ting man egentlig ikke vil, som man kanskje ser på som helt fundamentalt galt. Jeg gjorde ikke helt noe slik i dag. Men, nesten, det var det. Du veit den snøen jeg har forbannet langt vekk de siste dagene? Hele det opplegget med snø, kulde, vinter og is? Jeg var midt oppe i det i dag. Med rattkjelke og ullundertøy. For, altså, selv om jeg ikke setter så voldsomt pris på snøværet. Er det kanskje litt gøy i moderate mengder. Hvor jeg er godt påkledd. Og har sånn helt greie folk rundt meg. Og ja. (Tsk tsk, jeg koste meg når jeg akte, mmmkej?)

De siste dagene har jeg vært litt lei av å gå på skole, slik av en eller annen grunn. Jeg har vært kjempesliten, lite opplagt og vært gjennomført fed up med å ikke kunne styre min egen hverdag så mye som jeg ønsker. Når man har levd livet sitt helt sjæl i to år, blir’e litt kontrast vett. Men ja. Etter å ha fått tildelt en kjelke og blitt mast ut i dag, ble ting litt greiere. Ikke minst fordi jeg fikk se hva som gjør Lundheim så bra. Først og fremst så har jo skola egne kjelker. Bonuspoeng allerede der. Men, alle som ikke klarte å gå opp bakken, ble kjørt opp med snøscooter. Det, akkurat det, gjorde meg litt gladere. Veit ikke helt, men bare det at folk gidder å hjelpe andre gjorde meg litt mer fornøyd. Småting gjør store ting med humøret.

Sånn, småbilder fra nyttår:

Legg igjen en kommentar

