There’s something left to learn, pass them on

I går var det som om et lys kom ned fra himmelen og lyste på meg med glitter og harpespill. Englesang og solskinn. Nei ok, så har jeg ikke blitt religiøs eller noe. Sårri. Derimot så hadde jeg et voldsomt opplysende matlagningsøyeblikk. Det er ikke så vanskelig å opplyse meg på et kjøkken kanskje, kan ikke si det er et av mine mest kjente farvann. Men jæjæ. I går oppdaget jeg ihvertfall bananer. I frossen form. Har noen skjønt hv0r fantastisk bra det er? Nei? I mean, dette er bra saker.

Om sommer’n er jeg en slik en som liker å spise is. Masse. Før hadde jeg alltid ispinner i fryseren på hybelen min, i antall som gjorde at Karl Erik sikkert himla med øya i ny og ne. Men det å måtte kjøpe is hele tiden, er tilltak. Tilltak er kjipt. Så, nå har jeg lært meg å lage herligheten selv. Av banan! Bare banan. Alt som måtte gjøres, var å fryse den, kaste det i en blender og så lene seg tilbake og spise kjempegod is. Jeg rørte oppi litt honning, kardemomme og kanel i min, for at det skulle smake litt som noe nam nam jeg fikk i Uganda. Fornøyd? Jesssssss! Forvirra over all gleden og engasjementet? Lese her, jaja.

3 responses to “There’s something left to learn, pass them on

  1. Kan det virkelig kalles is, eller bare smoothie? :P

Legg igjen en kommentar

