Closure

Året som har gått, har gått pokker så fort. Phooof. På en måte. Men, når jeg ser tilbake på det, så har jeg egentlig lært utrolig mye av det. Veldig, veldig mye. Og noe av det kan kanskje listes opp, ja? For jeg har nemlig lært:

  • å  padle kajakk på Nilen, samt en eskimorulle. Gøy, gøy, gøøøy.
  • at jeg tør å hoppe i strikk. Faktisk.
  • å si hallo på samburu, swahili, tamil og sinhala. Tre av fire er jo virkelige verdensspråk også, ehehe.
  • å sjonglere med tre baller eller én fakkel. Tre fakler eller én ball går nok ikke bra.
  • å være mer tolerant overfor andre, selv om det kan være vanskelig.
  • at melk og sukker i te faktisk er fantastisk. Afrika, du hadde rett!
  • at kor er fanden sjæl. Ikledd sure negro spirituals og energiløse Halvdan Sivertsen-låter.
  • å ri på hest. I moderate mengder. På hyggelige hester.
  • at menn av typen trente og afrikanske kan få en hel skoleklasse til å dåne. Åhåhå. Ja.
  • å ha en større forståelse for utviklingsarbeid, globale sammenhenger og hvordan verden er satt sammen. Litt mer ihvertfall.
  • at det å meditere mange timer om dagen med taleforbud, faktisk er litt slitsomt. På sin ikke-aktive måte.
  • at yoga faktisk er kjempegøy. Og at jeg faktisk er kjempestøl og stiv.
  • at det å dra på tur med bare jenter, i grunn bare er kos. Hva skjedde med at jenter alltid innbærer drama?
  • at noen malariamedisiner fungere som sovemedisin på meg. For real.
  • at Prekestolen har en helt fantastisk utsikt. Og at usporty Frida klarer å gå opp dit.
  • at folkehøgskole bare er fantastisk. Alle burde tvangssendes til en. Nå.

Og mye, mye mer. Promise. Masse. (Nå er jeg liksom ferdig med å mase om Lundheim.)

Bilder//privat

6 responses to “Closure

  1. Man blir aldri ferdig med Lundheim!! :) Lundheim vår kjærlighet er med oss i all evighet tralala!!

  2. Lundheim vil forfølge oss lenge. På en positiv måte. Tror jeg.
    Reunions!
    Ergo – du er ikke ferdig med å mase om Lundheim.

Legg igjen en kommentar

