Have we lost the spark or a guide? What’s the latest on the screen?

Noen ganger får jeg litt hang-ups på forskjellige ting. Dilla på Pendulum om dagen, dilla på stjerner de siste månedene. Faen, er det kanskje slik man kaller inspirasjon? Uansett, siste uka har jeg hengt meg litt opp i feil og gøy som dukker opp ved analogt fotografi. For man ser det da ihvertfall ikke på mine digitale digitale bilder. Dobbeleksponeringer, lysfeil. Ting som jeg egentlig bare synes er kjempefint. Men, jeg er ikke helt into analogt fotografi. Har kost meg litt i ny og ne med Rolleiflexen på skola osv, men det er ikke helt hjemmebana mi. Digialt is the way to go. Photoshop er jo omtrent meditasjon for meg.

I natt drømte jeg til og med om hvor fantastisk analogt foto var. Etter det jeg husker, var jeg og en del fra fotoklassen min på et tivoli, og alt var bare vel og bra. Karuseller? Nay. Klovner? Njet. Alt som skjedde, var at folk tok bilder med gamle, analoge kameraer. Og det var så fantastisk!  Hadde det mye bedre enn jeg bruker på tivolier. Mmmh. Får se hvor inspirasjonen eller hva jeg skal kalle det, tar meg nå da. Slike bilder er jeg ihvertfall litt fascinert av:

Bilder//trykk på dem og se

6 responses to “Have we lost the spark or a guide? What’s the latest on the screen?

  1. Det øverste var superfint:-)

  2. Veldig veldig fine, indeed! :D

  3. ååh! nå fikk jeg skikkleig lyst å dra på tivoli med et analogt kamera ^^we! SKLA VI!? må bare kjøpe meg et først da…
    Rolleiflexen </3

Legg igjen en kommentar

