Some serious savory from my roarous rhymes of reality

Når jeg bestemmer hva jeg skal lage til middag, har jeg en tendens til å omtrent aldri velge kjøtt. Det er bare ikke fristende. I går laget jeg laksekoteletter med masse kos til, i dag ble det.. tjaa? Falafelkarbonader? Hadde ingen mulighet til å fritere falaflene, så fiksa, miksa og triksa litt på fasong og servering. Var ihvertfall ikke verst. Men ja, noen ganger lurer jeg på om det kanskje hadde vært gøy å være veggis en stund. Eller, pescaner, som Ida har lært meg at det heter. For fisk kunne jeg aldri gitt opp. Stort sett velger jeg jo en del andre ting over rødt kjøtt, når jeg er ute og spiser og ting i de baner.

Men. Så tenker jeg på en diger, varm, deilig bakt potet med ost og skinke, etter en kveld ute på byen. Eller ei  kullsvart grillpølse ute i skogen, når alt annet er kaldt og jævlig, og skoa er blaute. Eller, kanskje, fett og ekkelt og helt fantastisk sprøtt bacon en sen frokost hvor jeg har tid til å lage en frokost som består av mer ei enn tørr brødskive. Mhhh. Lurer på om jeg hadde klart det, å suse rundt hver dag uten kjøtt?

Bilder//privat

9 responses to “Some serious savory from my roarous rhymes of reality

  1. Jeg syns kjøttforbruket ditt høres veldig bra ut nå i hvert fall:-) Ikke mye, ikke ofte, men litt nå og da. Hvis alle hadde spist kjøtt, men bare mye mindre enn vi gjør i dag tror jeg ting hadde phunka phett:-)

    • Mmmm. Jeg føler meg ekkel om jeg spiser masse rødt kjøtt hele tiden. Sushi-mett og biff-mett er virkelig to forskjellige ting. Meeen. Bittelitt i ny og ne er godt. Nam.

  2. Kjøtt ftw!

  3. Jeg fikk veldig lyst på falafel nu ^^wee!!

  4. hehe tack! jag gillar min egna färg också, bara kul att testa bruna för det är så fint! :) haha

Legg igjen en kommentar

