With frozen hands I rode with the stars

Når noen dager føles lenger ut enn det de burde, og man er forjævla lei av å leite etter billige leiligheter i Oslo, regnet som aldri tar slutt, og å aldri helt føle at man får varme i kroppen, er det fantastisk godt å bare gi opp alt, og koke en kopp te. Masse melk, enda mer sukker. Sette på stygge og slitte tøfler, og høre på musikk som ikke har noen annen funksjon enn å være snill mor øret. Grave opp gamle bilder i glemte mapper på dataen, og trashe de i photoshop. Det trenger ikke bli pent, det trenger ikke å bli bra. Men er det er utrolig godt å bare kunne lage noe.

Bilder som blir til mens man holder på, motiver som fødes mens man prøver seg fram, drar i spaker, trykker på knapper. Jeg har sagt det før, men kan vel nevne det igjen; slik er det nærmeste jeg kommer meditasjon i hverdagen. Så, nå sitter jeg her. Med tente duftlys og en stor kopp te. Og mediterer på mitt vis. Lurer på om alle har en slik ting, noe som bare fjerner en sliten hverdag og tømmer hodet.

Bilder//privat

2 responses to “With frozen hands I rode with the stars

  1. Så herlig skrevet! Har slike dager jeg også. Min måte å tømme hodet på? Skrive. Eller, prøve å skrive i hvert fall!

    Kjempefin blogg!!

    • Tusen takk! (: Og jeg husker at jeg hadde skriving som avslappingsmetode selv en gang. Kunne skrive side opp og side ned, og fant så ille mye glede i det. Men, så ble det visst borte, haha.

Legg igjen en kommentar

