Our generation can be the fucking one

Plutselig skjønner jeg ikke helt hvor tiden ble av. Roskilde er nesten her, og jeg har helt glemt at det bør pakkes snart. Stresstanker om at å snart finne et sted å bo til høsten pakker seg opp. Jeg har hatt ferie i en måned, og selv om jeg har fått tid til utrolig mye, har tiden bare blåst bort. Rart det der. Noen ganger glemmer jeg litt at det ikke bare er å være ungdom, løpe rundt og tenke at alt kommer rakende på den beryktede fjøla alle snakker om. At man må tenke på økonomi, framtid og ting jeg stort sett gjerne lar ligge så lenge som mulig.

Får koke meg en kopp te, krølle meg sammen og begynne med pakkeliste. Begynne litt, også får boligmarkeded slappe av litt i noen timer.

Og som man ikke må være Einstein for å skjønne: nei, visningene i går endte ikke med noe sted å bo. Ble tilbudt en kjempefin en med utsikt over hele byen, men den var for liten. Var på en større en, men det var minst femti andre også. Kjipe med å leve på studentbudsjett, er at man ikke har stort å si når folk begynner å by over den fastsatte prisen. Men, det kommer mer. Oslo er stort.

Bilde//privat

2 responses to “Our generation can be the fucking one

  1. Kos deg glugg ihjæl på Roskilde, og fortell oss mindre heldige alt om det når du kommer hjem igjen!

    Og du kommer jo til å finne deg et sted å bo. En eller annen gang! Det ordner sæ’. Det gjør det alltid :)

  2. Men Frida!

    Du har väl inte glömt att Göteborg är en väldigt trevlig studentstad? Här finns både universitet och gästrum med dubbelrum – till ett ganska hyggligt pris… Men jag trivdes bra i Oslo med när jag studerade där – bodde i ett tjejkollektiv och studerade väl inte så värst mycket…
    Du vet var jag bor!
    Kram M

Legg igjen en kommentar

