Every day for us something new

Dagen i går var lang. Evig, langstrakt og uendelig lang. Tok min første skikkelige innsats i lesesalen på universitetet, med sterke og endeløst svarte kaffekopper. Med store bøker, med neonfargede markeringstusjer. Og det sier kanskje noe om min atletiske tilstand, når jeg var så sliten at jeg bare ville krølle meg opp og sove når dagen var ferdig. Jesus, Joseph and friggin’ Mary, så sliten jeg var. Av å lese bøker.

Trikken – full at regnvåte folk i telefonen, bløte hunder og unger som gråt.
Veien hjem – dekket av vann, som jeg til slutt hadde  over hele meg. Det, og masse selvmedlidenhet. Selfølgelig.

Så kom jeg hjem da. Der satt han kjæresten min og lekte seg på dataen. «Gå inn i stua, du», sa han. Og jävlar, tror du ikke det var roser og sushi og dekket på fint og alt. Døde litt av glede der og da.

Det er så jævlig allright å bo med noen. Herregud.

4 responses to “Every day for us something new

  1. Svart universitet å tjokke kaffi!:D
    Ja, samboarlive æ nok noge for sæg sjøl dæ^^
    Hah.

    • Kaffen kommer til å ta drepen på meg. Men så har jeg så mye koffein i kroppen at jeg sikkert kommer til å virre rundt i dagesvis før noen skjønner at det ikke er liv i meg.

Legg igjen en kommentar

