Into the dark there are eyelids closing

Det skjer noe når september plutselig senker seg nedover verden. Neida, det er ikke noe sentimentalt tull om hvordan frostrøyken hviler forsiktig over gresset om morgenen, eller om hvordan bladene på trærne plutselig ikler seg nye og varme farger. Drit i det for nå, selv om det er hyggelig. Jeg snakker om snørr. Og hosting og kremting og rennende neser.

Herregud, trikken fra Nordstrand bruker å alltid være en ganske allright affære ned mot sentrum. Folk sitter med håndvesker jeg ikke får kjøpt selv om jeg lever på havregryn i et år sammenhengende, og alt er ganske så pent og pyntelig og fint. Til september kom til by’n. Plutselig var det bare snørr og helvete, hele veien opp til Blindern i dag tidlig. Hva skjedde, hva slo ned, hva var det i månedsskiftet august-september som gjorde at alle bestemte seg for at hardcore forkjølelse var siste mote, at de skulle snyte seg i alle vinkler og varianter, at det å hoste høyest plutselig var en nye olympisk gren? Jeg satt seriøst i fosterstilling hele veien til byen i dag, for å unngå å ufrivillig bli noens lommetørkle.

Kleinest av alt, er at jeg er den som er mest fasjonabel i gata uansett, i feltet forkjølelse som mote. Oioioi.

6 responses to “Into the dark there are eyelids closing

  1. Uff, forkjølelse er noe dritt. Kjenner jeg brygger på en fin en, jeg og.

  2. Jeg liker at du skriver om snørr.
    Egentlig så liker jeg generelt at du skriver <3

  3. finfine bilder. har litt vondt i hjalsen eg og gitt. men det gjør ikje no for eg elske høst.

  4. haha, du er seriøst herlig.

Legg igjen en kommentar

