I looked around, felt a chill in the air

Noen ganger så er jeg så nysgjerrig at noen burde holde meg nede. Eller, jeg er vel ikke sånn abnormt nysgjerrig og gravende. Jeg bare liker å se. Og titte. Jeg sverger, om noen hadde satt en kniv på strupen min og spurt, så hadde jeg hatt full oversikt over kjøkkeninnredningen langs trikkeskinnene i Gamlebyen. Jeg veit godt hvilket hus det er en leilighet med blå fliser på kjøkkenet, sånn akkurat før trikken begynner å kjøre oppover mot Ekeberg. Kjenner godt til de vinduene som egentlig ser ubebodde ut, men som har så masse bøker i vinduskarmen, at noen likevel må holde til der.

Jeg kan jo se bort, når folk glemmer å dra for gardinene. Men, det er så spennende å se inn i andres liv, når jeg selv sitter plantet ved siden av en svett gammel mann på 19-trikken, og veit at det er mange holdeplasser igjen til jeg kan kikke inn mine egne vinduer.

Legg igjen en kommentar

