The sultry taste that is special to me

Jeg elsker smaker. Sure, søte, bitre, sterke, milde. Åh, mat skulle vært billigere og mindre mettende. Da jeg var yngre, var det mye jeg syntes smakte satan. Ingefær og sitrongress, oliven og parmesan. Erter, bønner og chili. Forrige uke lagde jeg en eller annen fancy thai-suppe, med koriander, kokos og nettopp sitrongress. Jeg spiste som om jeg aldri hadde sett mat før – og elsket det. Og det er det som er så fint. At preferanser endrer seg litt slik i hytt og pine over årene. Smaker jeg ble kvalm av før, lager jeg frivillig til middag nå. Koker meg te av sitron og ingefær for kos, mumser oliven som om det skulle få meg til å leve evig. Surt, salt, bittert, sterkt, jatakk.

Nå har jeg vel aldri vært kresen, men det er likevel gøy å merke at smaken forandrer seg. Ting som fikk tunga mi til å gråte før, er greit allright nå. Likevel, bønner og erter smaker fortsatt jævelskap. Noen ting var, er og vil nok alltid være satan. Men, jeg har en varm kopp med ingefær, sitron og honning nå, og livet er fint. Jeg kan leve uten bønner.

2 responses to “The sultry taste that is special to me

  1. hehe apropos gif, for ein fin appelsin ;D

  2. du er så søt og fiiin! jeg savner deg! <3

Legg igjen en kommentar

