Eating your words is making me sick

Hei. Litt eksamen og kaffe om dagen. Litt jævlige kuldegrader og trikker som så vidt klarer å klatre opp Ekebergsbanen. Men, det er allright. Snart fine venner i Moi, nyttårs i Bangkok, og etter det – Amsterdam og gøy. Må bare over kneika først.

Kneika jeg krabber på nå heter exphil. Jeg er visst ikke født for å bli filosof, og kjenner det greit godt når jeg leser ting som «Enten tilhører predikatet B subjektet A som noe (på skjult vis) som er inneholdt i dette begrep A; eller B ligger helt utenfor begrep A, selv om det riktig nok er forbundet med det: i det første tilfellet kaller jeg dommen analytisk, i det andre syntetisk.» Og jeg bare Immanuel Kant, fuck yeah! Nesten. (Nå hadde jeg egentlig lyst på å finne en kjempevanskelig setning å friste med, men en lang en er nesten like bra.)

Tack och hej, vi ses. Etterhvert.

3 responses to “Eating your words is making me sick

  1. hehe, takk :]
    har ikke lest den enda, men gleder meg! den virker ganske spesiell, ja.

  2. Jeg hater Kant. Det eneste jeg greier å forstå med han er moralfilosofien. Resten.. not so much.

  3. Ja, selvportretter er liksom en fin blanding av kleint og gøy synes jeg. Hihi. Aristoteles ja. Jeg prøver fremdeles å forstå hva som menes med at han tar Platons idéer og putter dem i form og stoff, altså substansene. Thats it? Det høres i så fall veldig rart ut. Nei, nå skal jeg og boka ha litt kvalitetstid igjen. <3

Legg igjen en kommentar

