More radiant than the sum of suns

Jeg synes det er fint å stå for noe. Folk med meninger er kjempebra, og selv det å mene noe i mot mitt syn, betyr ihvertfall at du har tatt et standpunkt. Men, å endre profilbildet sitt på facebook til Pochahontas eller Noddy eller godknowswhat for å mene du har noe å si i forhold til vold mot barn, blir bare litt rart. De eneste som ser det er vennene dine, og kanskje et lite oppslag i dagbladet eller vg-nett. Et sted blir uansett en unge skambanket. Vet ikke, jeg kjenner jeg er mer tilhenger av å gjøre noe annet. Ikke bare lene seg tilbake med Tornerose på profilbildet sitt på facebook, og føle man har gjort en forskjell.

Men, nå har jeg da fått konfirmert det om en del av mine venner på face. De synes ikke det er ok å denge unger. For jeg tvilte jo så mye fra før.

3 responses to “More radiant than the sum of suns

  1. Men enn får ha bilde av ting enn likte som onge:D
    Å dæ æ jo koseligt.

  2. Jeg tror ingen har *lent seg tilbake på» tegnefilmprofilbildene sine (jeg håper i hvertfall ikke det). For man trenger jo ikke akkurat engasjere seg så mye for å endre ett profilbilde. Det var en enkel måte å si noe på, så enkelt at det egentlig bare blir et lite hvisk. Men uansett, siden det var så enkelt, ble det for meg litt dumt å ikke gjøre det. For min del var det for å ytre meg, ikke for å sitte for meg selv og tenke: «nå har jeg virkelig GJORT noe». …Også var det jo litt for nostalgiaens skyld :>

    • Jaa, jeg føler vel at folk flest gjorde det for nostalgi-følelsen. Det er bare så.. rart at man må gjøre slik for å føle at man ytrer seg om noe, som jeg føler det er allment «påbudt» å være i mot.

Legg igjen en kommentar

