Tilbake

Jeg brukte å elske å skrive. Skildringer av en kaffekopp, en solnedgang,  et løv på bakken sånn midt i oktober kunne ta opp flere avsnitt, nesten hele sider. Og det kom så lett. Det var jeg og ordene; bokstavene fulgte alle mine ønsker og fikk formidlet det jeg ville. En, to, tre – side opp og side ned. Hva faen skjedde?

En av grunnene til at jeg skaffet meg en blogg, var jo akkurat for å holde skrivegleden ved like. Ja jøss, familie, venner, det var fint å ha et sted å oppdatere mennesker når jeg selv hoppet rundt i verden og mellom kontinentene. Det var fantastisk å ha et sted å dele opplevelsene omkring barnehjem i Kenya, eller strikkhopp i Uganda. Tamilfamilier på Sri Lanka, og ferden opp og ned Prekestolen. Men en stor, vesentlig del av det, var å holde meg selv skrivende. Så nå, nå tenkte jeg å skru alt litt tilbake. Prøve på nytt litt. Og kanskje, kanskje kommer det tilbake.

5 responses to “Tilbake

  1. Det er jul. Ikke å forvente at en skal skrive så mye da, bedre å surre lykkelig og naiv rundt alt det hyggelige som skjer rundt deg. :D

    Likevel, skriv mer. Du skriver bra.

  2. Akk, den kaffekoppen. Skriv en bok, og jeg kjøper’n. :)

Legg igjen en kommentar

