Å bare glede seg hvert minutt, hvert øyeblikk, hele tiden

Hele kroppen min klør etter jetlag. Etter svette flyplasser med masende folk, etter shabby mat på restauranter med plastduk og kelnere som synes engelsk er et fåfengt språk å kommunisere med. Etter noe annet enn dette her, enn Norge nå. Kroppen min klarer bare en viss mengde av minusgrader og snø, av stressa julehandel og en alt for fraværende sol. Jeg gleder meg så mye til å dra på tur igjen. Merker så utrolig godt nå, at jeg er klar for å leve i en skitten ryggsekk, og kontinuerlig lukte av myggspray og solkrem. Hele meg verker etter tuk tuk-sjåfører som vil lure av med to kroner ekstra, etter iskalde dusjer og sand i bikinien, etter å finne maur i ryggsekken og en liten tue av insekter under senga. Og jeg mener det. Så. Utrolig. Mye.

Om to uker, ikke en gang det i grunn, har jeg vært gjennom Gardermoen. Gjennom Heathrow, gjennom Indira Ghandi Airport. Gjennom passkontroll og uggen flymat. Og så står jeg endelig i Bangkok; svett, sliten, og helt jævlig fornøyd. Snart.

Akkurat nå googler jeg «places to see in Thailand», «new years in Bangkok», og ser på bilder fra Sri Lanka. Varmer opp sakte, sakte. Selv om jeg egentlig har vært helt klar i flere måneder.

8 responses to “Å bare glede seg hvert minutt, hvert øyeblikk, hele tiden

  1. JEG ER SÅ SJALU! :(

  2. Åh, gøy! Får lyst til å ta en tur dit selv

  3. æææh, så heldig du er! misunnelig..

    // tusen takk for tipset :D

  4. om en uke sitter vi på flyet!!!!!:D

  5. åhåhåh da skal jeg si nighttime, daytime med indisk aksent hele veien hoho:)

Legg igjen en kommentar

