Thailand, i noen ord og noen bilder

Nyttårsaften var vi i Bangkok. Vi danset med de rareste menneskene, spiste små matbiter fra skranglete vogner og knasket på gresshopper fordi «we are Vikings, for fucks sake, this is how we roll!» Tusseladden vi møtte fra California, var så imponert og stressa av det vi holdt på med, at han sa han ville ha oss begge. Han fikk ingen, fordi vi smilte pent, hoppet inn i en tuk-tuk og kjørte inn i natten.

Vi visste egentlig ikke noe om hva og hvor vi skulle etter Bangkok, så vi hoppet bare på et nattog og kjørte nedover fine Thailand. Plutselig stoppet toget, vi ramlet inn på en buss, og kjørte videre. «Hvor er det egentlig vi skal gjøre av oss?» «Njæ, det bli nok bra til slutt.» Så, så var vi plutselig på en båt, på vei til en kjempedeilig øy. Koh Lanta. Der gjorde vi ikke så mye annet enn å ligge rett ut, drikke juice og se på bølgene. Og så leste vi bøker, fordi det er kos.

Etterhvert lå vi på stranden og kjente at vi hadde veldig, veldig fulle batterier i kroppen. Energien måtte brukes til noe konstruktivt, så vi dro til neste øy. Koh Phi Phi. Vi bodde i en liten bungalow høyt oppe i jungelen, drakk sex on the beach i store bøtter, (sånn, ja, de solgte drinkene i små bøtter. Jeg prøver ikke å leke med ord her.) og møtte enda flere rare mennesker. Innpåslitne spanjoner, gale sveitsere, en totalt forkommen liten kar fra Monaco og en horde av annet rart. Jeg kunne dratt tilbake når som helst. Nå, gjerne. På hele turen, tror jeg vi fant ut at vi hadde fått bekjente fra tjue forskjellige land. Ikke verst.

Vi var innom flere steder etter Phi Phi også. Ao Nang, der kunne du finne oss på en fortausrestaurant, med kokosnøtter og deilig mat. Railey Beach, vi var der også. Ble så solbrente at en fjerdedel kunne fått huden min til å ynke seg. Og så, så krabbet vi inn på et nytt nattog og var plutselig i Bangkok igjen. Spiste østers og gøyal sjømat i Chinatown, måtte høflig avslå en ivrig taxisjåfør som ville kjøre oss til «ping pong show, yes, yes, you go, yes?». Og hele turen, den var så fin, så fin, og så gøy, og jeg har spist så mye mat jeg ikke vet hva er, og sikkert ikke vil vite, og jeg har tilbragt en hel natt ved en pannekakevogn mens vi fortalte om elgen i Norge (som vi bruker til å kommunisere med, «we shave the messages into the back of the moose, yes»), og ååååh. Det er ikke nok ord eller bilder til å forklare alt.

Heldigvis har jeg fortsatt mange ord og bilder igjen, i tilfelle jeg vil bruke flere. Nå skal jeg bare kose meg med dem og tenke at jeg elsker å reise så uendelig mye.

7 responses to “Thailand, i noen ord og noen bilder

  1. æææfineturen! vil våkne av ape på taket og følge bønneropdøgnrytme igjen! og litt diverse rare folk er og ganske gøy… hehe

  2. ååååh, ser ut som ein finfin tur, heldige du, eg og vil se thailand ein gong :)

    / hehe, ja veldig morsomt kamera, glede meg SÅ mye te det komme i posten :)

  3. Jeg har et ord: Awesome.
    Gief penger til å reise! :|

  4. Det ser og så så gøy uuut! =D Jeg vil også reise masse! La oss vinne masse i lotto og sånn ^^

  5. Åh, så ut som en helt fantastisk tur!! Jeg vil dra til Thailand en gang, og det på den måten du gjorde og ikke bare på charter stedene der..
    / ja, det er noe med vannet. det gjør ting så fredfullt og behagelig! :)

Legg igjen en kommentar

