Arabisk for dummies

Du veit du er nerd når du sniker deg unna pensumlesning, for å lese på arabiske bokstaver. Men, det går greit. Jeg liker’e. Tenkte jeg skulle vise deg noen fraser, slik om du vil se. Hjelper ikke så mye om jeg skriver det på arabisk, så får klore det ned med tegn folk flest kjenner igjen:

١ Ismii… : Mitt navn er…
٢ Ma esmouka/ma esmouki? (til mann/kvinne) : Hva heter du?
٣ Kaifa haloka /kaifa  haloki (til mann/kvinne) : Hvordan har du det?
٤ Bekhairin! : Bra!
٥ We kaifa haloka anta / haloki anti?  (til mann/kvinne) : Og hvordan har du det?

Ja, nå skal det sies at jeg lærer å skrive det på arabisk, så det er litt kinkig å prøve å skrive det med latinske bosktaver. Men nå kan du da muligens presentere deg, om du plutselig ser behov for det en dag. Kjekt å kunne, kjekt å vite. (Og om du vil skrive tallene 1-5, er de visst med de også. Tenk det du.)

2 responses to “Arabisk for dummies

  1. Du virker virkelig som min type menneske! Haha :D kjempetøft å lære arabisk da. Spennende.
    Forresten litt sykt: min første blogg het «nokenblogg»

    sv: jeg må prøve! Eller. Jeg tåler ikke bananer. Jaja. Jeg kan ha litt egg da, kanskje det går:D bare ikke ha så masse.

    Tror jeg skal sette opp telt inni bygget med akvariet.. det hadde vært noe

Legg igjen en kommentar

