Å leve litt hele tiden

Noen ganger tar jeg meg selv i å være redd for å plutselig ha levd, uten å ha fått det med meg. At livet jeg skal tenke tilbake på, er en røre av identiske dager, med identiske følelser og identiske inntrykk. At min bittelille porsjon av all tid i verden bare har blåst forbi.

Så da lever jeg litt ekstra. Jeg lager en fin lunsj, jeg smiler til noen på trikken, jeg reiser til nye steder, jeg kjøper en god sjokolade. Det er ikke bare de store tingene som legger følelse inn i ting, som gjør dagene unike. Det er summen av alt, summen av å kjenne at man finnes, akkurat der og da hvor man er. Det trenger ikke alltid å være godt, man trenger ikke alltid leve med sommerfugler i magen. Bare man lever. Bare litt.

Også det å sløse tid er god bruk av dagen, om man er fornøyd med det. Det tror jeg er noe av det viktigste, når det gjelder hvordan jeg liker å leve. Å være fornøyd med hvordan man bruker dagene sine, uansett om de blir brukt til noe voldsomt konstruktivt, eller om de sniker seg forbi med sengekos og halvfulle tekopper. Lev på en måte du er fornøyd med, tror jeg at jeg ville si. Lev slik at du kan legge deg, og fortelle deg selv at dagen som har gått var verdt å få være en del av de du skal se tilbake på.

Slik, gå ut og ha en kjempehelg. For det, det skal jeg.

10 responses to “Å leve litt hele tiden

  1. Herlig skrevet!

  2. Forferdelig fin blogg! :)

  3. Tror jeg burde lært litt av det der.. Har en tendens til å få så dårlig samvittighet når jeg gjør noe som sløser tid.
    Kjempesøt animasjon forresten.

  4. Fine ord til ettertanke!
    Ha en heeerlig helg!

  5. Ååå, søteste bildet <3
    Du er så FIN når du skriver du.

  6. Genialt innlegg! I like it a lots!
    Credz og kudos!

  7. fantastisk skrevet, likte det, og gifen va fantastisk morsom :D

  8. Fryktelig enig med deg. Flott skrevet! :-)

Legg igjen en kommentar

