Å reise uten å reise er en veldig, veldig fin ting

På søndag dro vi til Paris. Og vi forlot ikke Oslo et eneste minutt.

Noen ganger vil hodet mer enn lommeboka kan si seg enig i, og det er i de øyeblikkene man må finne en omvei, et lite kompromiss hvor begge parter kan komme ut av det fornøyde. Og på søndag, på søndag ville vi så gjerne til Frankrike, til Paris, til europeisk storby og til deilig matkultur, at vi fant en løsning; vi fant en vei fra Oslos grå snø og kalde gater, til Paris og brie og franske ord som ruller i munnen. Vi hadde ingen fortauscafé i Montmartre, vi fikk ikke drukket dyr champagne fra høye glass med blodrøde leppestiftmerker på, og møtte aldri menn kalt Pierre med liten bart og baguette under armen. Men vi hadde noen flasker vin, vi hadde litt ost og vi hadde Edith Piaf skurrende i bakgrunnen. Og når man lukket øynene litt, og latet som, slik skikkelig, skikkelig, så var vi litt i Paris. Akkurat da. Og oi, så fint jeg hadde det der.

(Når vi kom tilbake til Oslo, fnisende etter vin med bobler og kjeks med brie og ting som bare smakte godt, ramlet vi ut døra og gikk på kino; «Jeg reiser alene». Og når Jarle Klepp snakket Stavanger-dialekt og var slik en Jarle Klepp skal være, var det ikke så ille å være tilbake i Norge heller.)

13 responses to “Å reise uten å reise er en veldig, veldig fin ting

  1. Høres ut som en ekstremt bra søndag! Kjenner jeg fikk veldig lyst på en ost-og-kjeks-og-vin-kveld nå! :D

  2. Du skriver så fint :) nå lengter jeg etter brie og kjeks <3

  3. Bloggen din er så fin! Jeg smugleser :) Det er en herlig ide å faktisk gjøre innkjøp av mat og sette på musikk når man vil bort for en liten stund ♥

    • Nei oi, så koselig! (Ihvertfall når jeg selv smmugleser din blogg, haha.) Og mhm, det er veldig, veldig fint å bare dra bort litt av og til, selv om man ikke har tid til å forlate plassen man befinner seg på.

  4. Du skriver fantastic! Er en fryyyd å lese dine fine innlegg!
    Er så glad jeg har «funnet» deg! Du gjør hverdagen ekstra fin.

    • Oi, tusen takk, så utrolig hyggelig. Det er kjempekoselig å vite at noen faktisk leser det jeg skriver, og ikke minst liker det. Takk :))

  5. MIHI!!! <3 det var så koselig! :D

  6. Virker som en flott dag :-)
    Jarle <3

    • Åhåi, det var en supersøndag, om jeg kan opphøye en dag til en slik status. Og jävlar, ja, Jarle. Jeg tror jeg klappet i hendene når han kom fram på kinolerretet, haha.

  7. sv: Ja, det er liksom det. Ikke normalt min type musikk heller, men det funker. Haha:)

Legg igjen en kommentar

