Ting som lukter godt

+regnvåt asfalt om sommeren

+nyvasket tøy

+chai-te

+minusgrader

+kjæresten min

+nybakt brød

+gamle kjellere

+julerøkelse

+grønn pesto

+jasmin-te

+nyåpnede poser med kaffe

+gamle bøker

+havet

Uten luktesansen er jeg ganske så innenforstått med at livet mitt ville vært litt mindre fint. Jeg er  et slikt sansemenneske, en slik som lukter på all teen i te-butikken, og som må ta på hver minste dekorasjonsfigur i nipssjappene. Alltid. Det er ikke helt virkelig før jeg har følt det, luktet det; øynene er ikke nok, synssansen dekker ikke alle behov. Jeg vil smake, lufte, løfte, kjenne på alt.

Da jeg var liten hadde jeg for vane å putte hodet oppe i de store fryserne med frossenpizza og tress-is. Fordi jeg likte så godt hvordan det luktet, hvordan det føltes i nesen. Jeg må ha vært et fantastisk barn å ha hengende etter seg på handletur.

6 responses to “Ting som lukter godt

  1. Sånn er jeg også, jeg må kjenne på alt! :)

  2. Haha, hyggelig avslutning på innlegget!
    Og jeg klandrer deg ikke, jeg føler selv at jeg må lukte på langt langt flere ting enn nødvendig. Tho, det eier.

    + nyklippet gress
    + liljekonvaller
    + nyåpnede DVD-covere.

    :D

    • Åh, jeg glemte jo helt nyklippet gress! Og bensin, når man fyller på tanken på bensinstasjonen. Selv om det kanskje ikke er det sunneste å sniffe inn, ehe.

      • Bensin! Jeg hadde lyst til å skrive det, men ville ikke virke som en frik som går rundt og sniffer bensin dagen lang. Der igjen.. Jeg elsker lukten av bensin. Virkelig.. Ja. BENSIN!

  3. Nå gleder jeg meg til sommeren og lukten av nyslått gress <3

  4. det lukter godt mye rart:)

Legg igjen en kommentar

