China Chic

For litt siden bestile jeg en hel masse bøker på nett. Jag hadde akkurat fått stipend, det var mammut-salg, og, ikke minst, det er noe veldig fint med å få pakker i posten. Jeg er veldig dårlig på å holde oversikt over bøker som er populære, som er gode eller som generelt har fått mye omtale. Når jeg i tillegg er veldig estetisk innstilt når jeg handler, også bøker, er det alltid spennende å se hva som dukker opp. «Ja Frida, når har du bestilt en rekke pene bøker. Men er de bra?»

China Chic er en av bøkene jeg kjøpte fordi jeg likte coveret. Og fordi jeg skal til Kina etterhvert, selvfølgelig. Men den er så evig fin på innsiden også! Fantastiske bilder, tekster om kvinnene i Kina og hvordan de har kledd seg, om matkultur og om små glimt av mote og interiør, arkitektur og en hel mengde fryd for øyet. Jeg har ikke lest gjennom hele enda, ikke i nærheten. Men det er lenge siden jeg har frydet meg så mye over en bok, på et annet nivå enn god spennings oppbygning eller fascinerende karakterer. Denna boka er rett og slett bare pen.

Eller. Bare pen er den jo ikke, da ville det ikke vært noen vits å lese. Og når jeg pløyer gjennom avsnitt etter avsnitt uten å gå lei, impliserer det jo at ordene henger på greip også. Det er bare det at hver gang jeg kommer til et nytt bilde, så må jeg stoppe opp. For jeg blir så forelsket.

4 responses to “China Chic

  1. du er verdens søteste person i hele verden duuu! <3

  2. Den der var såå fin, jeg er litt misunt. Liker så godt pene bøker. Men det må jo nesten være noe bra inni dem også.

  3. Nå har jeg også boken i hus!
    Fantastisk fiiin! Takker uendelig for tipset!
    Bokhyllen min jubler! Og det gjør jeg og!

Legg igjen en kommentar

